Room 17

Room 17

22 december 2013

Kerst 2013



 missen
missen werkw.Uitspraak:   [ˈmɪsə(n)] Verbuigingen:   miste (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen:   heeft gemist (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) het nare gevoel hebben dat je iets of iemand niet (meer) hebt Voorbeelden:   `Ik mis mijn ...
            


Kerst 2013

De boom is opgetuigd. 
Ik heb een nieuwe kerstjurk gekocht, een paar glanzende ballerina's bij Zalando besteld, ik heb wijn, eendenborst, kalkoen en stoofpeertjes in huis gehaald. Ik heb mijn favoriete kerstnummers op mijn Spotify playlist gedownload, en ik luister naar Oleta Adams die met haar song "Get here" mijn onvervulde kerstwens ten gehore brengt. Maar nog steeds ben ik niet in the mood om iets te vieren. 
               Kerst 2013 staat in het teken van gemis en de lege plek is prominent aanwezig.....


De dorpskerk in Apremont sur Allier in Frankrijk.
Kaarsen voor mijn lief.
Moment van stilte, overdenking en herinnering.


.






                                                           




42 opmerkingen:

Juffertje in het Groen zei

Missen is in dankbaarheid denken aan iemand die je heel dierbaar is/was. Op school gebruik ik graag de dierenverhalen van Toon Tellegen om bepaalde gevoelens te duiden. Zo ook het verhaal van de mier en de eekhoorn. Je vindt het o.a. hier:
http://members.chello.nl/pierikh/moraal4.htm

Dikke knuffel en een fijne kerst gewenst.

Mayflower zei

Ook al ben ik niet meer zo actief op Blog, moet ik vaak aan je denken lieve Hennie. Vooral deze maand, omdat ik weet hoe moeilijk die dagen zijn en het gemis om een dierbaar iemand dan zo pijnlijk groot is, met een wens die helaas niemand voor je kan vervullen.
Ik hoop dat jij en je kinderen zich kunnen warmen aan de liefde en steun van de mensen die jullie omringen deze dagen.

Liefs Mea

Home and Lifestyle zei

Als het belangrijkste in je leven er niet meer is, verliest alles zijn glans.

Ik wens je veel sterkte de komende dagen, lieve Hennie!!

Liefs, Ingrid

Anita zei

Met een brok in mijn keel luister ik naar je muziek en lees ik je blog ... Beseffend HOE veel geluk ik heb mijn lief en maatje nog naast me te weten.

Lieve Hennie voor zoveel gemis, voor zoveel pijn zijn eigenlijk geen woorden. Ik wens je alle sterkte en ondanks alles een warme kerst met veel lieve mensen om je heen.

Een warme kerstknuffel komtie XX Groetjezz lfs mij

Corine(THUIS) zei

Ook ik denk vaak aan jou en je verdriet.. Ik ben blij dat je deze dagen kunt steunen op familie en vrienden. Ik wens je ondanks het gat in je hart een 'warme' kerst.

Stella zei

De kaarsjes die wij branden zijn voor hen die wij zo missen en voor de mensen die het extra moeilijk hebben rond deze tijd.....die kaarsjes branden dus óók voor jou en je kinderen !!
Sterkte en lieve groet,
Stella

Mirjam zei

Lieve Hennie,
Gelukkig heb je lieve mensen om je heen die je de komende dagen zullen steunen en omarmen waar dat nodig mag zijn... Het zal moeilijk genoeg worden...
Ik wens je mooie dagen,
Veel liefs,
Mirjam

G-STYLE zei

Prachtig nummer en voor jou zal het inderdaad een hele diepe lading hebben ... om stil van te worden.

Het gemis zal altijd aanwezig zijn maar ik kan me zo voorstellen dat het op dit soort dagen en sommige momenten nog heviger is.

Fijn dat je in je verdriet gesteund wordt door dierbaren om je heen.
Ik wens je ondanks het verdriet toch
ook mooie momenten toe deze dagen.

Hartelijke groet Gea

Unknown zei

stilte...

sterkte om deze dagen door te komen en warmte van de mensen die nog wel om je heen zijn.

Liefs,

Debby

Els zei

Gelukkig kun je rekenen op de steun en warmte van lieve vrienden en familie!!
Ik denk nog vaak terug aan je blogberichtje van toen :-(

Ondanks het gemis en je verdriet wil ik je toch fijne kerstdagen wensen en een bijzonder 2014!

Liefs Els

Hann¥ zei

Lieve Hennie,
Dit zijn dagen van nog extra voelen.....je mist hem maar deze dagen lijkt het wel nog erger te zijn....
Kerst heeft bij mij ook zijn glans verloren maar door het samen zijn met familie voel je toch weer een beetje de warmte in je hart....ik hoop dat jij dat ook zo mag ervaren....dat de warmte even de kille kou uit je lichaam mag verdrijven...
Ondanks je verdriet lieve Hennie wens ik je toch hele fijne dagen toe met de mensen om je heen die van je houden...
Liefs Hanny

Dineke@esatto zei

Lieve Henny,
dat zal heel zwaar voor je zijn..zo zonder je geliefde man... !Voor te stellen dat jouw hoofd niet naar feestelijkheden staat! Ik wens je echt alle goeds toe, troost in je verdriet, warme armen om het gemis te delen, en veel liefde van anderen om je heen!

Lieve groet!
Dineke

het moonhuis zei

Heel begrijpelijk en enorm zwaar voor je, fijn om te horen dat je familie en vrienden om je heen hebt tijdens die extra moeilijke dagen.
Ik wens je alle goeds toe voor het nieuwe jaar.

Liefs Monica

Unknown zei

Fijn dat je familie en je vrienden je bijstaan in deze moeilijke tijd.
De laatste foto vind ik zo mooi emotioneel, jij met je twee kinderen, en je lief alleen op een afstandje...althans zo zie ik het.
Hennie, Ondanks je grote verdriet wens ik je al het goede voor 2014.
Er brandt hier altijd een kaarsje voor degene die het moeilijk hebben, het kaarsje brandt ook voor jullie.

Liefs,
Inge, my choice

Anoniem zei

Als ik je post lees, met deze prachtige muziek erbij, kan ik het bijna voelen...Bijna...Want niemand kan, volgens mij, echt voelen hoe het is om je maatje te moeten missen, als je het zelf niet hebt meegemaakt. Ik voel wel het verlies van dierbaren om me heen, maar gelukkig heb ik mijn maatje nog en moet er dan ook niet aan denken, dat het ook anders kan...
Ik hoop dat de respect die wij voor je hebben, de oprechte interesse die we alleen al door onze blogposten met je delen, een klein beetje warmte brengen.
Geniet van de dierbaren om je heen en al laat je af en toe een traan, dat mag. Missen doet zo'n pijn...zeker met zo'n dagen.
Een dikke knuffel van mij...
Liefs, Peetje

Anna Marie zei

Hennie, heel veel sterkte in deze voor jou beladen periode. Ik wens je veel sterkte en kracht toe.

Anna Marie.

Miss M zei

Wat een mooi liedje is dat he, Get Here; deze werd jaren geleden ook gedraaid op de begrafenis van mijn oom. Kippenvel als ik deze weer hoor op de radio.
Ik kan het niet volgen, maar door de melodie en de klanken... heel mooi.

Hennie, nogmaals heel veel sterkte meid...!

Liefs, Marjolijn

lia zei

Ik had al een beetje in mijn post aan jou gedacht, en aan meerdere die het nu zwaar hebben.
want voor jullie is het een heel gemis met deze dagen, en dat zal altijd blijven, al zal het wel steeds wat draagzamer worden.
Ik hoop dat je ondanks alles toch een beetje kunt genieten van je jongens en familie.

Dikke knuffel
Liefs Lia

Maison Beldecor zei

Liebe Hennie,
Ich wünsche Dir und Deinen Kindern viel Kraft für die bevorstehenden Weihnachtstage. Für das neue Jahr alles erdenklich Gute, mögen all Deine Wünsche in Erfüllung gehen.
Herzliche Grüsse
Bine

It Is The way of life zei

Lieve Hennie, fijn dat er lieve familie om je heen zijn en wat je zegt die slepen je er wel doorheen maar het blijft een gemis van diegene die zo lief had ..Hennie ik weet hoe je voelt in deze dagen heelveel liefs en alle goeds in 2014!
Liefs Ida

Esther zei

Ik dacht deze week nog aan je. Probeerde me voor te stellen hoe jij je moet voelen zo aan het eind van het jaar. Maar dat lukt me niet. Het is mooi dat je liefhebbende mensen om je heen hebt. Ik wens je een fijne kerst toe.
Groetjes, Esther

SOBERenSTIJL zei

Wat moet dit voor jou een zware periode zijn.....fijn voor je dat je familie hebt om je te steunen deze dagen.
Ik hoop dat je ondanks het gemis van je geliefde toch kunt genieten ook van je kinderen.

Liefs, Dorine

Anoniem zei

Ønsker deg en riktig GOD JUL :)
Juleklem Merete

Easyliving zei

Niet in te vullen door iets of iemand....de leegte.....ik hoop dat er ondanks het gemis warmte voelbaar is van hen die je ook dierbaar zijn, zodat het soms iets dragelijker is...juist op deze momenten, in deze dagen...
Sterkte gewenst Hennie

Liefs Dinka

Jeanette zei

Lieve Hennie,

allemaal lieve, hartelijke wensen waar ik mij graag bij aansluit. Fijn om te horen dat je niet alleen bent gedurende de Kerstdagen. Ik wens je fijne liefdevolle feestdagen en een 2014 waarin je hopelijk weer langzaam de oude zal worden.

Groet,
Jeanette

Bij Guusje Thuis zei

Hoe groot het gemis ook, hoop ik dat je toch geniet van deze dagen omringd door dierbaren Hennie!

oma leentje zei

Hoop voor je dat deze kerst toch wat glans heeft voor jullie.
Heel veel sterkte .
Liefs Leni

oma leentje zei

Hoop voor je dat deze kerst toch wat glans heeft voor jullie.
Heel veel sterkte .
Liefs Leni

detuinkamer zei

Hennie,

In gedachten denk ik aan je...

Liefs Kaein

It's me zei

Lieve Hennie.....kom hier....ik geef je even een dikke knuffel...liefs Ria...x !

Janny zei

Lieve Hennie, ik kan me voorstellen dat het kerstfeest zo beladen is voor je. Het eerste kerstfeest zonder je geliefde, wat moet dat verdrietig zijn. Ik wens je toch fijne dagen, met de warmte van familie en vrienden om je heen, en de mooie herinneringen die ongetwijfeld op zullen komen bij je. Een dikke knuffel voor je. Ik hoop van ganser harte dat het volgend jaar beter voor je wordt.
Liefs,
Janny

little sweet things zei

Fijn om te lezen dat je familie en vrienden je bij staan in deze beladen dagen. Ondanks alles wil ik jullie toch fijne en sfeervolle dagen toewensen.
Liefs, Sas

Thuis bij Tjits zei

Lieve Hennie, in gedachten stuur ik je warmte en licht voor de komende (feest)dagen..

Liefs, Tjits

Chantal (uit het Zuiden) zei

Vind maar niet de juiste woorden voor je.
Hoop dat je ondanks het gemis van je lief toch fijne dagen zult hebben met de warmte van lieve mensen om je heen.
Al zal het niet meevallen.

Sterkte.

X Chantal


van alles wat in huis en tuin. zei

"Het is ons maar geleend
de vele mooie dingen
ons onbetwistbaar eigendom
zijn de herinneringen."

Wat een moeilijke tijd is dit voor je Hennie. Maar ik ben blij voor je dat je lieve mensen om je heen hebt: dat is van onschatbare waarde!
Ik hoop dat je ook wat lichtpuntjes kunt zien in deze donkere dagen.

veel sterkte.
Groet Trijnie

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Lieve Hennie,

Een groot gemis voor jou en je kinderen in deze dagen.

In de warmte en omarming van je familie wens ik je een liefdevolle kerst toe.

Lieve groet, Loes

Pauline zei

Ik wens je sterkte deze feestdagen. Feestdagen niet meer kunnen delen met de liefde van je leven kun je haast geen "feest"dagen noemen. Toch staan er mensen om je heen, je kinderen, familie en goede vrienden die jou steunen en er alles aan zullen doen jou een gevoel van vrede, warmte en liefde te bezorgen.
Ook hoop ik van harte dat de echte kerstgedachte, de geboorte van Jezus, onze redder je steun geeft.
Veel lieve groeten, Pauline

tatam zei

Lieve Hennie,
Deze avond denk ik aan jou...
Aan alles wat gebeurde voor jou dit jaar.
Ik denk ook aan de jaar ervoor als ik jou voor de eerste keer ontmoette... met je liefde.
Ik wens je gelukkig te zijn, de gelukkigste mogelijk...
Ik wens je een jaar 2014 vol liefde en vol vreugd... al het kan...
Je t'embrasse bien fort, Sylvie

flowers on my table zei

Dear Hennie, I am sure this Christmas will have been very difficult for you. I do hope you managed to find some moments of peace and of joy. I hope that 2014 will be full of all good things for you. With much love,Linda x

Das Hohe Haus zei

Dear Hennie, Your pictures are wonderful.
Have a Happy New Year!
Stefanie

Anoniem zei

Innom for å ønske deg et
RIKTIG GODT NYTTÅR:)
Klem Merete

Le Style zei

Ik hoop dat je naast het intense gemis, fijne momenten hebt gehad met dierbaren om je heen.

Alle goeds voor jou en je kinderen in 2014

Yet