Room 17

Room 17

28 juni 2013

Weduwe op reis






Vakantie

Tjilpende krekels, zwoele avonden, uitzicht over de Bourgondische heuvels, mijn lief die een Chabliswijntje inschenkt en de kinderen die nog een duik nemen in de rivier. Klim en klautertochten in de Pyreneeën, kastelenroutes langs de Loire, krabben vangen tussen de rotsen op het Bretonse strand en samen coquilles rapen in het zilte zand bij Saint Brieuc.
Warme herinneringen aan zonnige vakanties waar abrupt een einde aan is gekomen. Zes vakantiefotoboeken en zeven cd roms  met betraande ogen bekeken. Het leven is een stuk minder leuk als je plotseling weduwe bent geworden.Vakanties zijn niet langer vanzelfsprekend, er is een nare lege plek en het gemis is een groot gapend gat.

Internet biedt een scala aan vakanties voor alleenstaanden, maar een mindfulness midweek in Toscane, een klankschaaltherapie in Andalusië of een weduwereisje langs de Rijn (gruwel) zijn aan mij niet besteed. Thuisblijven is echter geen optie, dus boekte ik samen met vriendin G. een luxe back to basic vakantie op het Franse platteland. Uitrusten op een sfeervol landgoed in de uitgestrekte Morvan, de wijngaarden, rustieke dorpjes en brocantes binnen handbereik.
 






              Het oude jachthuis waar we een weekje zullen verblijven.

39 opmerkingen:

Hann¥ zei

Wat is dit moeilijk Hennie...zoveel mooie herinneringen die je nu alleen moet gaan maken....maar ik hoop dat deze reis je weer wat extra kracht zal geven...kracht die je eigenlijk al zo bezit....ik wens dat alle zonnestraaltjes je ook van binnen weer wat zullen verwarmen.....
Dikke virtuele knuffel van mij!
Liefs Hanny

Corine(THUIS) zei

Ik vind dit zo dapper!!
En ik hoop van harte dat het een warme, mooie week wordt.. het is je gegund Hennie!

Home and Lifestyle zei

Wat vind ik dit dapper Hennie...ondanks al het verdriet probeer je toch verder te gaan. Het klinkt zo cliché, maar ik weet zeker dat Otto trots op je zou zijn en je enorm zou bewonderen om je doorzettingsvermogen. Je mag er ook naar uitkijken, want je verdient het om er even uit te zijn, naar een omgeving te gaan waar je je hart kan ophalen aan brocante en mooie dorpjes!

Ik weet niet precies wanneer je vetrekt maar ik wens je daar fijne dagen toe, al zullen je gedachten vast regelmatig terug gaan naar de vakanties die achter je liggen...

Liefs, Ingrid

frivolebysuus zei

Wat fijn dat vriendin G. er is en je er niet helemaal alleen voor staat.. Wat een rare ervaring, het weduwe zijn, lijkt me..
Ik hoop dat de mooie omgeving wat troost biedt..

Jeanette zei

Stoer maar vooral dapper dat je met je vriendin op vakantie gaat. Ik wens je een fijne week toe, het zij je gegund!!

Gr. Jeanette

Jacqueline @ HOME zei

You'll have a lovely time Hennie and such a great idea to go with a girlfriend...... it will do you good.
Have a lovely time Hennie ..... we are off to Croatia and I'm looking forward to some warmer weather. XXXX

Dineke@esatto zei

Oh Hennie, wat ben je dapper!
En wat kun jij goed verwoorden hoe het voor je moet zijn, en ik neem aan dat de woorden voor jouw gevoel misschien niet eens zeggen hoe het echt is!

Je hebt een mooi plekje uitgezocht en ik hoop echt dat je kunt genieten!

Liefs Dineke

Tanja zei

Ik vind het zo mooi hoe je je eigen handvat vindt en moet vinden om met het verlies om te gaan, petje af Hennie zoals je het doet. Helemaal op je eigen manier.

Ik vind het heel knap en heb een heel groot respect voor je.

Sterkte en ga door zoals je bezig bent, op jouw manier

Liefs
Tanja

Juffertje in het Groen zei

Koester de fijne momenten en dierbare herinneringen en laat ze je hart verwarmen als het wat moeilijker gaat. Stap voor stap op je eigen tempo geraak je verder. Doe maar rustig aan.

Unknown zei

Heel goed van je dat je even op vakantie gaat. ook al heb je een lieve vriendin, het moet heel moeilijk voor je zijn.
Probeer toch een beetje te genieten, ik wens je alvast een fijne vakantie, je hebt het verdient.

Groetjes,
Inge, my choice

La Blomst-Living zei

Wat goed van je Hennie, dat je erop uit gaat en wat fijn dat je vriendin met je mee kan gaan. Al zal het nooit meer worden hoe het was, er zullen ook vast weer mooie momenten komen waar je van kan genieten en zo'n vakantie-adres geeft je vast en zeker enige afleiding.
Liefs, Linda

Anoniem zei

Lieve Hennie, wat dapper dat je niet blijft zitten deze zomer, maar dat je doorgaat, ook als het gaat om een week vakantie. Het zal heel anders zijn, maar als je doorgaat met je eigen leven verdient dat alle respect.

Zal ik je nog iets liefs vertellen?
Mijn vader volgt mijn blog ook een beetje en hij had het berichtje van mij over de ziekte van Annette gelezen.
Nadat ik de kruik bij jou had gehaald vroeg hij mij later: Weten de blogvrouwen wel dat Hennie pas geleden weduwe is geworden?
Jawel. Oh, anders had je ze dat even moeten vertellen.

Liefs van Gerry

Unknown zei

Wat goed van je zeg! Ik heb bewondering voor je en ik hoop dat jullie een hele fijne week zullen hebben. Even genieten van het mooie weer en de rust. Maar kan me ook zo goed voorstellen hoe het moet voelen.
Knap dat je het toch doet.
Lieve groet,
Karin

Jolanda zei

Ik hoop dat je ondanks alles een mooie vakantie hebt, wat een dappere stap die je neemt. Lieve groet

Alie zei

Ben blij dat je er toch even tussenuit gaat en dat je er heel veel van gaat genieten, hoe moeilijk dat soms ook zal zijn. Goed weekend, Alie

Anneke zei

Wat begrijp ik je gevoelens goed Hennie. Overal waar je bent neem je je verdriet mee. Maar nu is het fijn dat je het even samen met je vriendin kan delen. Ik begrijp ook heel goed dat je juist in Frankrijk, waar jullie het zo fijn hebben gehad met z'n vieren die leegte extra voelt. Maar je gaat het verdriet niet uit de weg. Ik vind je echt een kanjer hoor. En ik hoop zo voor je dat jullie het fijn samen hebben dat je even je rugtasje kan legen. ik hoop dat jullie genieten.
Liefs Anneke

het moonhuis zei

Brok in mijn keel....
De vakantie is hopelijk wel een lichtpuntje voor je, even er lekker tussenuit.
Heerlijk om zo'n vriendin te hebben!

Liefs Monica

Unknown zei

Ik vind je heel erg dapper. Ik hoop dat je ook al is alles helemaal anders nu er toch kan van genieten.
Lieve groeten, Leen

Bonjade zei

Tuurlijk kijk je er een klein beetje naar uit......en je zo gegund.....
Maar idd....dit is weer zo'n pijnpunt.....net als feestdagen.
Vakantie is nooit meer zoals het was........en in die tijd wordt je nog eens extra met de neus op de harde werkelijkheid gedrukt.....
Overal zie je ineens stellen.....

Toch, met steun van een lieve vriendin, ga je misschien toch een klein beetje genieten......en rusten.....met je lief voor altijd bij je in je hart.........

Liefs en knuf.......

Unknown zei

Wat ontzettend stoer Hennie dat je dit doet. Heerlijk om zo'n vriendin te hebben. Ondanks de intense pijn die je voelt hoop ik dat je toch een beetje zult genieten. Liefs, Nancy

Marjonel M zei

Heel dapper van je, ik hoop dat je een hele fijne week hebt samen met je vriendin.

Oja de kruik heeft een mooi plekje gekregen op de eettafel hij staat op een oud tinnen bord, ik ben er heel blij mee.

Veel liefs, Marjonel

Marjon zei

Dat jij met gemengde gevoelens op vakantie gaat, is goed te begrijpen en deze pijn neemt niemand jou weg....maar je gaat op vakantie en misschien zijn er dan ook wel dagen dat je geniet van de schoonheid om je heen, van het gezelschap van jouw vriendin, al is het maar een beetje...het is een begin...
Ik vind het in ieder geval super mooi en het lijkt mij heerlijk rustig...ik wens jou en je vriendin dan toch een hele fijne vakantie...liefs Marjon

lia zei

Ik hoop voor je dat dit ook een vakantie met een gouden randje word.
Ik vind je heel dapper, en heb diep respect voor iedereen die opeens alles alleen moet doen.

Liefs en een knuf van mij.

Lilablu Brocante / LilaDoux Bakwaren/Tina zei

Hallo Hennie,
Ik blijf het zeggen wat ben je toch een dappere vrouw!! Diep diep respect! Ik kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk dit voor je is, maar je pakt het toch weer op! Wat een prachtige omgeving, ik hoop dat je daar een beetje op adem kunt komen en een beetje rust kunt vinden van de rollercoaster waarin je leven terecht is gekomen.
Liefs,
Tina

Le Style zei

Met respect lees ik hoe jij je door de tijd heen slaat en op eigen wijze weer invulling geeft aan alle veranderingen. Ik wens je een fijne 'warme' vakantie toe waar je na afloop ook op een speciale manier naar terug kan kijken.

Liefs,
Yet

Athomebymy zei

Ik hoop dat je een beetje ervan gaat kunnen genieten ,
en dat je toch een beetje je gedachten gaat kunnen verzetten !

Liefs Petra

Berna zei

Wat ontzettend knap dat jetoch probeert het leven op te pakken! Echt petje af. Maar ik kan me je verdriet goed voorstellen! Ik ben dan wel geen weduwe maar wel gescheiden geweest en moest dus ook weer handvatten vinden.
Je doet het goed en ik hoop dat je een heel klein beetje (of nog liever veel!) van je vakantie kunt genieten.

G-STYLE zei

Wat goed dat je weg gaat Hennie, het zal moeilijk zijn.

Maar misschien kun je heel voorzichtig toch ook een beetje genieten van de rust en ontspanning die de vakantie je brengt .

Lieve groet Gea

G-STYLE zei

Wat goed dat je weg gaat Hennie, het zal moeilijk zijn.

Maar misschien kun je heel voorzichtig toch ook een beetje genieten van de rust en ontspanning die de vakantie je brengt .

Lieve groet Gea

Chantal (uit het Zuiden) zei

Fijn dat een vriendin met je meegaat. Desondanks zal het toch moeilijk voor je zijn.

Hoop voor je dat je er toch van kunt genieten. Al zal dat niet gemakkelijk zijn.

Moet heel vaak aan je denken en vind je geweldig en ik weet zeker dat je iedere dag weer verdriet zult hebben. Maar je pakt het toch maar op. knap hoor.

Fijne vakantie.

Lieve groet,

Chantal

my way of living zei

Heeeel veeeel plezier.

gr. Anita

Willy zei

Al blijft het verdriet, ik wens je heel veel genietmomenten toe.

hokje zei

Wat een moedige stap. Het zal niet altijd makkelijk worden, maar met de steun van je vriendin hoop ik dat het een vakantie wordt met veel mooie momenten.

Lieve groet, Miranda

Janny zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Janny zei

Ik heb je mail ontvangen, Hennie. Ik kan helaas geen mail terugsturen want ik zit in Frankrijk en er is iets mis met mijn mailprogramma. Dank je wel voor je lieve tip.
Wat goed van je dat je op vakantie gaat met een vriendin. Natuurlijk zal het af en toe moeilijk zijn en zullen herinneringen opkomen, maar hopelijk kun je ook een beetje ontspannen en genieten. Dat heb je ook nodig.
Even uit je omgeving weg en even je gedachten op iets anders zetten zal je vast en zeker goed doen.
Heel veel plezier alvast!
Liefs,
Janny

Petra zei

Fijne vakantie Hennie, het zal niet makkelijk zijn maar hopelijk kunnen jullie ook een beetje lekker lachen samen.
Wel heel fijn een lieve vriendin mee.

Liefs petra

tatam zei

Geachte Hennie, ik weet dat het nit gemakkelijk voor jou is, maar ik en Marc wensen je prettige vakanties en zo veel plezier dat je kan !!! Groetjes, Sylvie

It Is The way of life zei

Hallo Hennie
Wat fijn dat je samen met een vriendin op vacantie gaat , ik vind het echt heel knap van je en hoop dat je er toch van kan genieten .
Ik heb respect voor je Hennie maar dat weet je wel !
Liefs Ida

♥Sanne zei

Oh vrouwtje mijn hart breekt bij het lezen over het gemis... Wat goed van je dat je vakantie heb gepakt. Ik hoop dat het super is daar.

dikke knuffel Sanne xxx