Room 17

Room 17

23 september 2011



Groene Herfst


De herfst heeft zijn intrede gaan, hier en daar beginnen de bomen al een beetje voorzichtig te verkleuren. Toch is de natuur nog overwegend groen, en van mij mag het best nog even zo blijven. Rood en geel horen natuurlijk bij de herfst, maar ik zie de bomen het allerliefste groen. Ook de herfstdecoraties die ik in huis haal zijn overwegend groen. Geen oranje pompoenen of gele kalebassen bij mij , maar groene hop, groene eikenbladtakken en groene stoofperen . Hop en eikenblad worden natuurlijk bruin, maar dat geeft niets, want een beetje bruin mag in de herfst ;-)
Vanochtend reed ik door het Drentse dorpje Aalden, het is er nog opvallend groen. Maar op de grond veel vallend blad en overal natuurlijk de geur van de herfst.












25 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Ja, de groene krans van eikenblad is mooi, en hij verkleurd vanzelf verder. Ik ben ook niet zo van de gele en oranje kalbebassen en pompoenen e.d. Mooie buitenfoto's laat je zien, prachtig.

Ik heb nog niets in huis gedaan voor de herfst, ik ben nog steeds m'n huis aan het legen van alles wat met m'n werk te maken heeft... wat zit er overal veel dingetjes en doosjes... Maar ooit is alles op z'n plek...

Groetjes, Collie

Ido zei

Love the white pumpkins on the first photo, I like to incorporate some green leaves with the orange decor but I have mostly orange. Have a lovely weekend!
XXX Ido

Sea Angels zei

Beautiful palette of colours,the cool shades make a refreshing Autumn change so inspiring.
Lynn xx

Thuis bij Tjits zei

mooie krans van eikenblad! en net als jij hou ik ook niet zo van de gele en oranje pompoenen, ik vind het altijd wel lekker vrolijk staan maar hier in huis en tuin toch maar niet.
helaas geen witte pompoenen gezien op de fair van vorig weekend.

geniet van het zonnige zomerweekend,
lieve groet van Tjits

Unknown zei

ooo wat heb je weer mooie foto's..die pompoenen,zijn die echt wit!? Ik vind ze een plaatje...fijn weekend, Nicole*

Passione Helena zei

Wat een prachtig plaatje,,de witte stoel met kalebassen. Was je in Aalden...heb je pannekoekjes bij "'t Hoes van Oal An" gegeten;-)haha. Prachtig..oud Aalden en leuke winkeltjes, waar je vast even binnen bent gewandeld.

Mooie foto's Hennie..de de groene kransen passen helemaal bij jou.

Fijn weekend!
Liefs Helena

Le Style zei

Oh, die eerste foto met de prachtige stoel en de witte pompoenen {dacht even dat jij ze had gevonden;-)} zo mooi!
Prachtige natuurlijke herfstdecoraties en ook ik hou van deze kleuren.
Geniet van het heerlijke zonnige weekend!

Lieve groet

It's me zei

Prachtig allemaal !! ....liefs van mij...xxx.

Home and Lifestyle zei

Mooie foto's Hennie!! Hier komen ook geen gele of oranje pompoenen in huis...moet er trouwens nog eens voor op pad...voor groene en witte dan!

Hop is ook zo leuk, maar moeilijk verkrijgbaar vind ik...heb het nog nooit bij een tuincentrum gezien!!

Ik wens je een fijn en zomers weekend! Lieve groetjes, Ingrid

Janny zei

Ja, ik zou ook wel weer eens een mooie hopslinger willen. Een paar jaar geleden haalde ik ze altijd op de Fair in Vorden. Maar elders heb ik ze nooiit gezien.
Ik heb ook niks met gele en oranje pompoenen. Neem ook altijd groen en wit. Maar mijn planten staan hier nog hun laatste restje kleur te verspreiden, dus ik wacht nog heel even:-)
Fijn weekend,
Janny

Mirjam zei

Hallo Hennie,
Wat vind ik hop toch ontzettend mooi. In Belgie, rond Poperinge heb ik het op de akkers zien staan, aan van die heel hoge palen opgehangen. We zijn daar ook in het hopmuseum geweest en sindsdien ben ik er helemaal weg van... Prachtige bellen en dan de kleur.... Een genot om naar te kijken.
De krans van eikenblad is ook heel mooi, en het verkleurd inderdaad langzaam naar een fijne kleur bruin...
Je hebt gelijk hoor, wat betreft de pompoenen en kalebassen, de witte en groene zijn het mooist...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Groetjes,
Mirjam

Unknown zei

Heel herkenbaar. De herfst is mooi, maar wel op mijn manier...geen rood oranje gele tinten in mijn huis. Naturel, wit en groen (zoals ik ook altijd bloemen koop en meestal ook geef) zijn mijn kleuren. En ook daarmee is de sfeer te creëeren! Ik moet denk ik nog even op pad het weekend, want ik heb nog geen hop gezien. Het is deze tijd zo leuk en decoratief.
Geniet maar lekker op je eigen manier van de herfst!
Groet Karin (Mooi)

Pauline zei

Die groene kransen vind ik prachtig. Nee, ook geen oranje bij mij.
Wens je een heel fijn weekend.
Liefs, Pauline

Acquired Objects zei

How beautiful and the white of the pumpkins and the green of the foliage really pop! Have a lovely weekend!

lia zei

Tja, alles in prachtig, dus wat kan ik zeggen....
Niets, ik geniet.

Miss M zei

Haha, voor mij ook geen gele of groene kalebassen of pompoenen in huis. Tis toch geen gezicht! :-)
Mooie foto's heb je geplaatst! Vooral de eerste: wauw!

Liefs, Marjolijn.

P.S. Ik las net je berichtje; niet te geloven dat jij het ook bent!!!! Wat is de wereld toch klein soms!

flowersandhome zei

Prachtige pompoenen op de eerte foto. Heb het ook niet zo voor de oranje variëteit tenzij om in de soep te draaien ;-)
En hoppe... tja... hoort helemaal bij deze tijd van het jaar natuurlijk. Vorige week werden wij er nog helemaal in ondergedompeld bij wijze van spreken, neen, hoppe is hier nooit of te nimmer ver weg. Het is wel wennen om weer die onbegroeide palen langs de weg te zien nu de oogst voorbij is.
Groetjes,
Marian

Yvonne zei

ohh dat kleine kransje van hop, die is echt leuk!
hier ook geen oranje en gele pompoenen of kalebassen, dat zijn de kleuren die ik het minst mooi vind
jouw Herfstdecoratie op die mooie oude brocante stoel is wel erg leuk
fijn weekend nog
groetjes Yvon

little sweet things zei

Je hebt helemaal gelijk, wit, groen en een beetje bruin zijn veel rustiger dan gecombineerd met oranje en geel.
Helaas heeft onze hopplant maar heel weing hopjes dit jaar om er leuk mee tw kunnen decoreren.
Je foto's zijn ook weer zo mooi!
Groetjes, Sas

ByIngeborg zei

Hoi Hennie,
Wat heb je toch een pracht blog. Er gaat iets heel schoons en opgeruimds van uit. Chapeau !
Prachtig je foto's weer. Die veranda !!! Waar is dat joh.... tsonge, ik zou er toch zo gaan wonen. Herfst...heerlijk. Ik geniet met volle teugen. My favourite season. yes it is..... Hopelijk nog veel van dit soort dagen. Lieve groet van mij.

Met Brocant Label zei

Hoi Hennie, heel inspirerend deze prachtige foto's. De hop is ook zo mooi ik moet hem ook maar eens in de tuin gaan planten. De pompoenen op de stoel werkelijk fantastisch.

Lieve groet,
Yvonne

Unknown zei

Mooie groene herfstfoto´s!!!!
Ik heb het liefst in wittinten!
(natuurlijk niet buiten!)
Fijne avond!
Nicole

Maison Beldecor zei

Hello Hennie,
the first photo is gorgeous but also the little green wreath is so lovely
Hope you will have sunny autum days
Lieve groetjes
Bine

Jeanette zei

Ben ook naarstig op zoek naar winterviolen en leuke dingen voor de herfst in de tuin. Heb vanmiddag zelfs in de tuin geklust (doe ik anders nooit) we lopen een beetje achter in de klusjes rondom ons huis. Mooie tip, groene hop / eikenblad / witte kalebassen.

Groet,
Jeanette

flowers on my table zei

You always have such impeccable taste. I love the oak leaves. I like the hops too, but I can't handle it it makes my skin itchy. Love Linda x