Room 17

Room 17

6 september 2011

Brocante

 

Brocantevondsten
 
De afgelopen tijd hebben we weer veel mooie brocantespullen meegenomen uit Frankrijk en België . Spiegels, lijsten, terrines, zilverwerk, boeken en documenten, sommige zelfs 200 jaar oud! Ik ontdekte ze per toeval in een stoffige brocantekraam ergens in Noord Frankrijk. Oude atlassen uit 1895 , een dagboek uit 1815 ( ben het nog aan het ontcijferen), en een zwierig geschreven gedichtenbundel .    
   
Vergeelde boeken, handgeschreven brieven, oude briefkaarten, en de typische geur van oud papier , we kunnen het ons bijna niet meer voorstellen in dit digitale tijdperk.....


                                  Foto’s Room 17
 










14 opmerkingen:

Corine(THUIS) zei

Prachtige vondsten! Logisch toch dat je die alle ruimte geeft :)))))
Ik heb je gemaild Hennie!
Groeten, Corine(THUIS)

Home and Lifestyle zei

Waar een toevallige ontmoeting toe kan leiden...wat een mooie aankopen heb je gedaan!

Nog een fijne avond!! Lieve groet, Ingrid

Nicole Claudia zei

Wat heb je een prachtige schatten gevonden, hele oude ook. Ik denk dat de handgeschreven kaarten en oude gedichtbundels je inderdaad even laten wanen in de tijd van toen en dat je dat zo voor je ziet...

Wat een mooie materialen en kleuren... tijdloos mooi...

Groetjes, Collie

Yvonne zei

Mooi zeg.

Spannende dingen.

Gr yvonne

Mirjam zei

Waar zouden we zijn zonder internet en email en vooral; de blogs... Maar een handgeschreven kaart of brief, die vind ik nog steeds onmisbaar hoor. Prachtig dat dit allemaal zo mooi bewaard is gebleven.
Eigenlijk zouden we eventjes (heel eventjes maar) terug moeten kunnen in de tijd om snel even te spieken... Lijkt me heerlijk.
Ik wens je een heel fijne dag toe,
Groetjes,
Mirjam

Loveforpiemonte zei

Zeker weten, vind ze prachtig!!!
Groetjes en fijne dag Madelon

Janny zei

Wat een mooie spulletjes heb je weer gevonden, Hennie. Ik zit hier te watertanden. Maar soms moet je jezelf een halt toeroepen. Vol is vol, nietwaar?:-)
Groetjes,
Janny

Miss M zei

Ooh, wat een mooie vondsten heb je gescoord! Prachtig stukje nostalgie, ik word er haast stil van. En de kleuren... ja... ze passen helemaal in de sfeer van nu!

Liefs, Marjolijn.

Met Brocant Label zei

Dit zijn echt juweeltjes prachtig allemaal. Met je verhaal erbij kon ik even terug in de tijd, maar dan kijk ik weer naar m'n laptop en plots was ik weer terug.

Lieve Groet,
Yvonne

Huys 50 zei

Ooooooo die kuifspiegel....weet je, die zou hier toch geweldig staan in de kamer bij mij.....hmmmmm
Jaaa ik weet het wel zeker !!!!
Prachtige spullen zie ik voorbij komen,wat is het toch mooi hé dat oude spul.
Genieten hoor !!

groetjes
Dicky Marie.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtig vondsten al had ik al even in je winkel gekeken elke keer weer een genot wat voor mooie dingen je hebt gevonden .... lieve groet rosita

letrecivette zei

Nice! a very beautiful blog!
Monica

flowers on my table zei

Lovely old things, beautifully decorated. I agree with you about old books, think about how much they were cherished. Have a great weekend, love Linda x

ByIngeborg zei

Wat een prachtige spulletjes allemaal weer. Jij hebt daar toch echt wel een neus voor he?
Ik vind die ballen prachtig. Wat vraag je voor die 3?
En dat busje in het water met die verlichting erin. Praaaaaachtig zeg !
Fijn weekend.
Ingeborg